Euronews stiže i u BiH, a evo ko mu je stvarni vlasnik

Vodeća evropska medijska mreža Euronews stiže u naš region. Podsjetimo, nedavno je zvanično objavljeno pokretanje kanala Euronews Serbia. No, vjerovatno će ovo biti regionalni kanal koji neće obuhvatati samo Srbiju već i cijeli region na kojem se govori istim jezikom, piše BiznisInfo.

Pogotovo je sigurno da će kanal imati snažne aspiracije u BiH, ne samo zbog jezika, već i zbog činjenice da je partner Euronewsa u ovom projektu firma HD-Win u vlasništvu Telekoma Srbija, koji je snažno prisutan u Bosni i Hercegovini.

Telekom Srbija je u BiH vlasnik kompanija MtelLogosoftTelrad netBlicnet, a u procesu je kupovine i kablovskog operatera Elta-Kabel (prije nekoliko dana dobio odobrenje), što znači da će imati snažne kanale za distribuciju i promociju ovog programa.  

Već se nagađa da će zapravo ovaj kanal, u kojem bi trebalo biti zaposleno 100 ljudi, biti konkurencija regionalnom informativnom kanalu N1, koji ima partnerske odnose sa američkim CNN-om. N1 je, podsjetimo, dio United grupe, u kojoj su TelemachNova TV, Sport klub itd.

U Srbiji je ovo važno političko pitanje, jer je N1 blizak opoziciji i snažno kritički nastrojen prema vladajućem SNS-u, pa se očekuje da Euronews i tu bude neka vrsta kontrateže, prvenstveno zbog uloge Telekoma Srbija koji je kompanija u državnom vlasništvu.  

No, zanimljivo je da je zapravo i sam Euronews osnovan kao kontrateža CNN-u, odnosno američkom pogledu na svijetu.

Ideja o osnivanju Euronewsa javila se 1992. godine nakon Zaljevskog rata, tokom kojeg se američki CNN pozicionirao kao vodeći globalni izvor informacija koje je pružao 24 sata dnevno. Evropska unija emitera odlučila je da uspostavi Euronews kako bi ponudila informacije iz evropske perspektive.

Euronews je počeo emitovanje programa 1. januara 1993. godine a sjedište mu je u francuskom Lionu. Kasnije su otvarani uredi i u drugim gradovima. Euronews je osnovalo 10 javnih emitera iz Evrope i Sjeverne Afrike, a kasnije im se pridružilo još javnih servisa.

No, 2015. godine većinsko vlasništvo nad Euronewsom stiče kompanija Media Globe Networks koja je u vlasništvu egipatskog milijardera Naguiba Sawirisa. Ova kompanija danas je vlasnik 60 posto udjela u Euronewsu. Kupovina većinskog udjela izazvala je mnogo zabrinutosti za uređivačku politiku i nezavisnost evropskog emitera.

Prema podacima Bloomberga, Sawirisovo bogatstvo se procjenuje na 5,28 milijardi dolara i on je 345. najbogatija osoba na svijetu. On ima udjele u rudnicima zlata, ali ulaže i u tehnološke kompanije, poput telekoma.

U novembru 2016. dogovrena je saradnja sa poznatom američkom medijskom kompanijomUniversal Studios Limited (NBC News), koja je u ušla u vlasničku strukturu i danas posjeduje 25 posto Euronewsa.  

Brojni javni emiteri i danas su dioničari kompanije. Među njima su i Radio-televizija Slovenije, italijanski RAI, France Télévisions, te emiteri iz Rusije, Finske, Rumunije, Švedske, Grčke, Alžira, Abu Dabija, Švicarske, Ukrajine, Malte itd.

Misija ove mreže, kako se navodi, jeste da bude vodeći evropski news kanal, te da uključi različita mišljenja i pogleda u svoje sadržaje. Trenutno njihove vijesti stižu do 400 miliona domova u 160 država. Kada je riječ o Evropi, dolaze do više gledalaca nego ijedan drugi rival.

Imaju više od 600 novinara i 12 izdanja na arapskom, engleskom, francuskom, njemačkom, grčkom, mađarskom, itlaijanskom, perzijskom, portugalskom, ruskom, španskom i truskom.

Dodaj komentar

Restricted HTML

  • Možete poravnati slike (data-align="center"), kao i video zapise, citate, itd.
  • Možete staviti naslov slike (data-caption="Text"), kao i video zapisa, citata, itd.