Dva najbrža načina za uništavanje ručnog mjenjača

Ulični trkači spominju dvije tehnike koje navodno pospješuju ubrzanje automobila, ali pritom ne razmišljaju koliko one štete autima.

0

Nažalost, mnogi koji te tehnike vide u filmovima misle da ih mogu koristiti u stvarnom životu i pritom si uništavaju automobile. U stvarnost ih obično vrati cifra koju im automehaničar kaže kada auto dovedu na servis.

Sporne tehnike su “no-lift shifting” koja se bazira na izmjeni stepena prijenosa ručnog mjenjača bez upotrebe kvačila. Takvim stilom vožnje vozač zapravo zahtijeva da sinhroni u mjenjaču odrade posao za koji nisu namijenjeni, a to je usklađivanje brzine okretanja točka i brzine okretanja mjenjača.

Tu je i “power shifting”. Naime, ako prilikom ubrzanja automobila vozač drži papučicu gasa u krajnjem položaju, svi sklopovi prenosa snage su usklađeni brzinom orkretanja.

Ali, ako vozač pritisne papučicu kvačila dok istovremeno i dalje drži papučicu gasa u krajnjem položaju, brzina okretanja motora naglo raste, a brzina vrtnje svih komponenti prenosa se smanjuje.

Ubacivanjem ručice mjenjača u viši stepn prenosa sinhroni su pod izuzetno velikim opterećenjem, jer su brzine okretanja motora i sklopova sistema prenosa različite, a pod najvećim opterećenjem je kvačilo, koje naglo mora nadoknaditi tu razliku.

U tom slučaju dolazi ili do gubitka prianjanja guma ili do proklizavanja kvačila. U svakom slučaju takav stil izmjene stepen prenosa drastično smanjuje trajnost svih sklopova.

Reklama