Evo kako najbrže odlediti stakla na automobilu

Iako nismo ušli u kalendarsku zimu, minusi su već stigli, a s njima i jedna od najzamornijih zadaća svakog vozača. 

0

Pripreme za zimu ne uključuju samo montažu zimskih guma već je bitno odraditi i neke provjere, poput provjere električnih instalacija, akumulatora i, dakako, tekućine u rashladnom sustavu motora. Prvi minusi podsjećaju nas da nema puno iritantnijih stvari od struganja leda s vjetrobrana i ostalih stakala na automobilu.

Pripremite se

Ako niste jedan od onih ranoranilaca koji će jednostavno upaliti motor i pričekati da se odlede stakla uz pomoć grijanja, pripremite pravu strategiju. Za početak, ostavite preko noći podignute ručice brisača kako se guma ne bi zalijepila u led, a neoprezno aktiviranje zaleđenih brisača prouzročilo nove probleme. 

Preko vjetrobrana ostavite deblji karton ili neku čvršću tkaninu. U pravilu je to dovoljno da se spriječi nakupljanje leda.

I na kraju dolazi strugalica. Ako niste napravili prethodne radnje, mučit ćete se poduže vrijeme, a ako ste sve odradili, u nekoliko sekundi ćete skinuti led koji se otpustio.

Ako nemate strugalicu ili imate onu najjeftiniju koja pukne pri iole jačem pritisku, ne očajavajte. Stvar spašava plastika. Bankovna kartica baš i nije prvi izbor, ali one kartice vjernosti koje vam serviraju gotovo sve trgovine nisu prevelika šteta. 

Može i tekućina

To sigurno nije voda. Barem ne čista i ne vruća. Klin se klinom ne izbija uvijek, a to oni koji su probali najbolje znaju, kad su naglim širenjem leda popucala i stakla.

Zato slobodno možete kupiti one sprejeve za odleđivanje jer doista rade. Čak ne moraju biti od renomiranog proizvođača. Nimalo čudno, jer nema tajnog sastojka, pa istu mješavinu možete napraviti kod kuće. Sve što vam treba su alkohol i voda, i to u omjeru 2:1 u korist alkohola. Od pomoći je i malo deterdženta za pranje suđa, on će otežati naknadno zaleđivanje. A ako imate ljetnu tekućinu za pranje vjetrobrana u spremniku, slobodno i u nju ulijte alkohola.

Zaleđena vrata

Kod starijih automobila, posebno onih za koje još uvijek koristite ključ, nerijetko se zalede vrata. Ako povučete vrata na silu, ručica bi vam mogla ostati u rukama, ali bi mogle puknuti i gumice. Stoga je puno pametnije udariti koji put po vratima rukom kako bi led otpustio. Dobro je i nasloniti se na vrata punom težinom i onda ih tek povući.

A nakon toga premažite gumice nekom masnoćom, može i sjajilom za gume. Što se pak tiče ključa, najbolje rješenje na starim automobilima je bilo i ostalo da uopće ne zaključavate vrata, odnosno ostavite otključan poklopac prtljažnika. Druga opcija je da treba grijati ključ na plamenu upaljača i onda ga ugurati u bravu da otopi led. Ovo pali, ali nakon više pokušaja.  Mi bismo ovdje radije koristili sprej za odleđivanje.

Ako pak želite otvoriti bočne prozore, ne radite to na silu – led će smetati. Jedini način je da stanete, uzmete onu karticu otprije i umetnete je između stakla i gume te je provučete nekoliko puta. I još malo očistite vjetrobran.

Šta sa snijegom?

Zakon je tu jasan, auto mora biti u potpunosti očišćen.

Stoga nije dovoljno očistiti dvije-tri puškarnice i krenuti. Ne vozite tenk.

Prvo metlom skinite glavninu snijega, a potom očistite sva stakla. I ne zaboravite na svjetla, ona moraju biti čista i upaljena.

Reklama