Novi automobili su sve skuplji, a evo i koliko su poskupjeli u dva desetljeća

Još donedavno bilo je moguće kupiti pristojan kompaktni auto za neznatno više od 25.000 KM, a danas su osjetno skuplji i bazni modeli. 

0

Njemački Automobilwoche je provjerio i koliko su automobili poskupjeli. Prema njihovom izračunu, prosječna cijena obiteljskog kompakta je od 2002. do 2020. godine porasla za nevjerojatnih 63%, dok je u B segmentu rast neznatno manji, i dalje ogromnih 59%. istina, automobili su snažniji, opremljeniji i sigurniji, ali se postavlja pitanje opravdava li sve to toliki rast cijena. 

Prema Jato Dynamicsu, prosječna cijena kompakta iz C segmenta, u koji ulaze, primjerice, Ford Focus, Renault Megane i VW Golf, 2002. godine bila je 18.400 eura. 2020. godine taj se iznos popeo na čak 30.000 eura. Izuzmemo li elektrificirane izvedbe, porast je i dalje velik i iznosi 53%, pa im je cijena s 13.000 stigla na čak 21.000 eura. Na sve se možemo nadovezati inflacijom prema kojoj je 18.400 eura 2002. godine kao 24.576 eura danas. I dalje ostaje povećanje od 21%, u koje se može ubaciti niz čimbenika, od povećanih cijena razvoja, do prije spomenute opreme i sl. 

Na primjeru Golfa stvari idu ovako. Njegova prosječna cijena je od 2002. do 2010. godine porasla 22%, a od 2010. do 2020. još 37%. U potonjem razdoblju Golf je dobio skuplje hibridne izvedbe, posebno opremljeni R-Line, ali i brojne skupe modele (GTI, GTD, GTE, GTI Clubsport, R).

U budućnosti možemo očekivati daljnji rast cijena. Osim što su modeli sve veći i snažniji, činjenica je da elektrifikacija i sve kompleksnija oprema imaju sve veći udio u cijeni automobila koju na kraju plaća kupac. Što smo htjeli, to smo i dobili, zar ne?

Reklama