U Evropi pad prodaje novih automobila

Prodaja novih automobila u Evropi pala je u oktobru za 7,1 odsto na godišnjem nivou, na 1,13 miliona jedinica, nakon blagog rasta mjesec dana ranije, prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA).

0
Dealer New Cars Stock. Colorful Brand New Compact Vehicles For Sale Awaiting on the Dealer Parking Lot. Car Market Business Concept.

To je posljedica ponovnog uvođenja mjera ograničenja s ciljem suzbijanja drugog talasa korona virusa širom kontinenta, prenosi Reuters i precizira da oktobarski podaci o novim registracijama vozila obuhvataju Evropsku uniju, Britaniju i zemlje Evropske asocijacije slobodne trgovine (EFTA).

Negativne rezultate je zabilježilo pet najvećih evropskih tržišta.

Prodaja u Španiji i Francuskoj se stropoštala a 21, odnosno 9,5 odsto, respektivno, dok su Italija, Njemačka i Velika Britanija zabilježile umjereniji pad od 0,2 procenta, 3,6 i 1,6 odso, respektivno.

Prodaja automobila VolksWagen grupe i Peugeot-Citroen potonula je prošlog mjeseca za 7,5, odnosno 5,3 procenta, respektivno, dok je Renault zabilježio blagi rast od 0,5 odsto.

Proizvođači luksiznih automobila takođe su u oktobru registrovali negativan trend, pri čemu je prodaja BMW-a pala za 11,8 odsto, a konkrentskog Daimlera za 7,2 procenta.

Evropske vlade rade na spasavanju auto-sektora koji je teško pogođen kolapsom tražnje uzrokovanim krizom korona virusa.

Njemačka je saopštila ove nedjelje da će izdvojiti 3 milijarde evra za podršku razvoju i proizvodnji automobila s pogonom koji ne ugrožova globalnun klimu.

Francuska će takođe proširiti mjere pomoći građanima za kupovinu novih automobila, dok će italijanska vlada izdvojiti stotine miliona evra za podršku automobilskom sektoru.

Reklama